Friday, June 24, 2011

Servis kereta lagi. :- Tukar Kasut Break





Minggu lepas..aku g servis kete ag..kali ni g tuka kasut break..sebab dah tak tahan..bunyi da kuat sangat bila break..bunyi belah blakang..tayar kiri..risau gak kang tercabut tayar time laju kang..abis aku..pagitu..aku g kedai sparepart..aku tnya tokey :-

aku : tokey..break shoe savvy ade ke?
tokey cina ; ada..sijikap aa.. ( pas 2minit ) ini..proton punya..utk savvy..harga rm 45..
aku ; ( dlm hati..em..ok gak..murah skit dr kdai kt bangi tu..) okla...kasi angkat..


Kasut Break savvy..rm45..Ori proton..


aku bawa g bengkel yg selalu ak g servis..ANTZ MOTORSPOT..sg.Chua..

aku : abe..tuka break shoe abe..bole dok?
Abe : bole..bawa bare dok?
aku : bawok..ni dia..upoh brapo abe?
Abe : rm 30 jah..
Aku : bereh Abe..pasang lalu deh..

Abe tu pun buka kete aku..keletuk..keletak..keletuk..keletak..

ha..ni hasilnya..


haus makan sebelah..hadoi..patutla..Abe pomen tu kata..

Abe : mu punya break pump ni sumbak ni..sebab tu make sebelah..
Aku : pulok..pahtu nok wt gane ni?
Abe ; keno tuka la..mu g beli break pum bawak mari..biar aku pase skali..pas kau nk tuka lain kali..harga lain pulok..rugi alik mu..
Aku ; betul ugak..nnt semeta deh//ambo g cari semeta..

aku pun g runner jap g kdai sparepart..nasib bek aku dtg 2biji kete..ngn Husin..member abiak aku..g la balik kdai spaprepart tu balik..

Aku : tokey..breakpump savvy tokey..
Tokey cina : ade..sikijap..rm25 satu..mau brapa?
Aku : mestila mau dua..kiri kanan maa..xboleh murah ke?
Tokey cina : haiyoo kwan..sudah mulah maa..
Aku : haiya..kedekut la tokey..tadi sudah angkat brg..xkn tarak dpt diskaun..haiya..kasi angkat minyak break sekali..
Tokey cina : rm10..sume sekali rm60.
aku : nah rm60..kedekut tokey..


aku blah..trus g Bengkel tdi balik..trus tuka..mls nk cite pjg..last bayar kat abe bengkel tu..dia kata rm 40 ..erkkk..dlm hati aku ckp..tadi kata rm30..alalala...xpela..yg penting da siap..lega..



Kedai Kopi :- da xbunyi bersiul da..

1 comment:

  1. salam...boh..
    sy bru angkat savvy..nk taw kdai mane murah nk tukar barang savvy nie...email...gentrixmax@yahoo.com

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...