Monday, June 20, 2011

Servis kereta lagi. :- Tukar minyak gearbox

ni cite awal bulan lepas..aku g tukar minyak gearboxx kete Savvy aku..mileage time tu da dkt 50k da..risau aku..kang kua kong gearboxx aku..abis aku..g servey2 kedai sparepart..kat sunagi chua ,kajang..

Aku :- tokey..mnyak hitam savvy..brapa ek?
Tokey cina : ada2..lu mau apa jenis?
Aku : minyak penzoil 90EP ade x?
Tokey cina : Penzoil arr..sikijap..wa carli tengok..

pas 3minit..

Tokey cina : alo kawan..penzoil tak ala la kawan..
Aku ; ala tokey..ape yg ade?
Tokey cina : lu angkat minyak ELF la..
Aku : Mahal la tokey..sebotol da rm3+ cmtu..adoi..nk pakai 4 liter lbh kurag..xmola..minyak castrola de x?
tokey cina; ala...mahal la bayak bagus..
Aku: banyak la ko banyak bagus..aku xckup ajet ni..try cari castrol tgk..cari yg 90 EP ke..ade x?
Tokey cina :.Castrol arr..sikijap wa tengok..ade2..mau ka?
Aku : mana nk tgk..
tokey cina : nah ini dia..Castrol Manual GL4-90..


Aku : brapa ni?
Tokey cina : rm48 je..
Aku : jap arr tokey..kol sy pnya kwn..

aku kol member aku..riki line minyak ni bagus ke x..member aku lata ok..bole pakai..pastu aku bodek cina tu kasi rm45..dpt juga..hahaha..kasi bodek kaw punya..

pastu aku runner g bwak g kedai kete yg selalu aku servis..kat Kaw.Perindustrian sungai Chua ni je..kat Antz Motorsport..


1st time aku tgk alat nk tuka minyak gearbox cmni..aku tanya abg ni..budak kelantan sama cm aku gak..benda apo ni..dia kata..alat utk tukau minyak gearbox..dia kata buat sdri,,pakai part dlm kete volvo..huhu..ganaz2..bernas gak dorg ni..recycle part leh jd alat cmni..huhu..pe2..upah dorg amik just rm10 je..huhu..terbaikk..




kedai kopi : pane nak servis minyak itam la pak..nk balik kampung..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...